W sieci liczy się przede wszystkim dobry asortyment lub zakres oferowanych usług, sprzedaż jednak wymaga już dużej popularności. Bez odpowiedniej liczby klientów nawet najlepsze sklepy nie są w stanie osiągnąć satysfakcjonujących zysków, przez co część z nich znika z rynku, a inna część szybko przebranżawia się na inny rynek. To spory błąd, który wynika głównie z niewiedzy. W sieci znajdziemy bowiem lokalne pozycjonowanie stron, dzięki któremu można zwiększyć widoczność i popularność swojego sklepu stacjonarnego lub usługowego w kilka chwil i przy zaangażowaniu minimum środków. Co więcej – nie trzeba mieć nawet własnej strony internetowej.
Lokalne pozycjonowanie stron – dla kogo?
Lokalne pozycjonowanie stron jest przeznaczone dla właścicieli sklepów stacjonarnych oraz punktów usługowych, które swoje usługi realizują na miejscu. Zazwyczaj są to gabinety kosmetyczne i medyczne, sklepy, restauracje i wiele, wiele innych. Część z nich posiada swoją własną witrynę WWW, część jednak polega wyłącznie na sprzedaży realizowanej w punktach stacjonarnych. Pozycjonowanie lokalne sprawdzi się znakomicie w obu tych przypadkach, a w efekcie da przede wszystkim znacznie większą liczbę klientów, którzy poszukują nowych sklepów za pomocą Google. Proces pozycjonowania polega bowiem na sukcesywnym podnoszeniu pozycji danej witryny lub adresu w wyszukiwarce Google, która dla większości internautów stanowi podstawową bazę informacyjną.
Jak przeprowadzić lokalne pozycjonowanie stron?
Lokalne pozycjonowanie stron to długi, wieloetapowy proces, którego przeprowadzenie wymaga ogromnej wiedzy z zakresu sposobu działania internetu oraz samego pozycjonowania. Właśnie z tego powodu realizują go przede wszystkim agencje SEO wyspecjalizowane właśnie w tym działaniu. W przypadku gdy masz stronę internetową, pozycjonerzy będą musieli przeprowadzić trzy etapy pozycjonowania – audyt SEO oraz etapy on-site i off-site. W audycie SEO chodzi o rozpoznanie stanu witryny i przygotowanie strategii, w działaniach on-site o wprowadzenie zmian na witrynę i jej kodzie źródłowym, a w działaniach off-site o zbudowanie bazy back linków.
W przypadku, gdy nie masz własnej witryny – nic straconego. Pozycjonowanie lokalne w tym przypadku sprowadza się wyłącznie do założenia jak największej liczby wizytówek, w tym także w Google Firma, i uzupełnieniu ichj w prawidłowy sposób i zgodnie z prawdą. Dzięki temu Twój sklep bądź punkt usługowy znajdzie się na Mapach Google, które zazwyczaj są na samej górze wyników.
W pozycjonowaniu lokalnym liczą się najmniejsze szczegóły
Warto mieć świadomość tego, że pozycjonowanie to proces bardzo delikatny i szczegółowy, dlatego jego przeprowadzenie może oznaczać wiele trudności, które wychodzi na światło dzienne dopiero w trakcie realizacji. Podstawowym błędem są naruszenia algorytmu i wytycznych firmy Google. Część z nich może prowadzić do obniżenia skuteczności pozycjonowania, podczas gdy inne mogą w efekcie wykluczyć naszą domenę z sieci i całkowicie zaprzepaścić dotychczasowe sukcesy.
Warto także zdecydować się na usługi znanych agencji SEO, które mają za sobą dziesiątki lub setki realizacji. Tylko wtedy możemy mieć pewność, że poszczególne działania są zgodne z wymogami Google i nie naruszają regulaminu, ponadto z pewnością część z nich została już sprawdzona w dotychczasowych realizacjach.
Warto przeczytać
Copywriting – skąd czerpać wiedzę?