Jak zostać copywriterem?

To idealna praca, nie tylko dla polonistów, ale dla wszystkich tych, którzy mają swobodę w wyrażaniu myśli i przeistaczaniu ich na słowo pisane. Copywriting, bo o nim mowa, w Polsce niejedno ma imię. Można się z nim spotkać w aspekcie pisania precli, artykułów blogowych, tekstów sprzedażowych czy opisów stron internetowych. Bariera wejścia do tego zawodu jest stosunkowo niska i każdy może go wykonywać. Jednak utrzymywanie się z pisania tekstów to już spore wyzwanie. Jak zostać copywriterem? Na co trzeba zwrócić uwagę? Jakie są cechy idealnego copywritera?

Gdzie zacząć?

Spróbuj od rozpoznania agencji marketingowych w swojej okolicy. Zrzeszają one największą ilość klientów, mają też przez to dużo zleceń na różnego rodzaju teksty. Możesz do nich aplikować w ramach swojej pierwszej pracy (pewnie potrzebne będą jakieś próbki tekstów) albo spróbować znaleźć bezpłatne praktyki. W tej branży głównie liczy się doświadczenie – jeśli nie będziesz pisał, nie będziesz wiedział, jak to się robi, żeby czytali. Przygotuj sobie portfolio. Sprawdź najpierw z jakich form tekstu korzystają copywriterzy i stwórz swoją próbkę dla każdego z nich. Możesz wrzucić ogłoszenie na portalu typu olx.pl czy gumtree w celu znalezienia własnych klientów.
Ciekawym, aczkolwiek niespecjalnie interesującym finansowo rozwiązaniem, są platformy internetowe do tworzenia tekstów. Znajdziesz w nich zlecenia, z podanymi stawkami, których realizacji możesz się podjąć. Będziesz miał na to określony czas i spełnić będziesz musiał wymagania klienta, inaczej twój tekst zostanie odrzucony. To dobra forma dla początkujących, albo dla osób, których akurat brakuje zleceń. Przy odpowiednim nakładzie pracy można tam zarobić najniższą krajową. Jednak przy rejestracji konieczne jest wysłanie tekstu próbnego, który weryfikuje, czy jesteśmy gotowi do podjęcia takiej pracy.

Stawki za pisanie tekstów

Polacy nadal nie doceniają pracy zdalnej. Zresztą stawki, niezależnie czy przy pracy w domu czy na etacie, są zaniżone. Pracujemy dużo, a wypłata jest niewielka. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku copywriterów. Stawki ustalane są za 1000 zzs (znaków ze spacjami) i w zależności od tekstu wynoszą od 2 do 5 zł. Jeśli nie masz wyrobionej ręki ciężko będzie Ci się wpisać w wymagania i szybko się znudzisz. Doceniaj więc swoją pracę. Jeśli masz taką możliwość cały czas poszerzaj swoje umiejętności, wykonuj nawet prace za darmo, dla popularnych marek, byleby tylko nabrać doświadczenia. Pochwalenie się współpracą z dużą korporacją pozytywnie wpłynie na Twój wizerunek i spowoduje, że klienci będą w stanie zapłacić więcej za Twój tekst.

Profesjonalny copywriter potrzebny od zaraz

Cechy idealnego copywritera

Dobry copywriter powinien odznaczać się pewnymi szczególnymi cechami. Musi perfekcyjnie posługiwać się językiem polskim i znać zasady interpunkcji. W małym palcu powinien mieć marketingową wiedzę, cechować się empatią i tzw. lekkim piórem. Terminowość i zaangażowanie to jego drugie imię. No i najważniejsze, dobry copywriter nie musi wszystkiego wiedzieć – musi tylko w odpowiednio szybkim czasie odszukać potrzebne mu informacje.