Copywriting – pisz i zarabiaj

Jak zacząć?

Copywriting daje niecodzienną możliwość zarabiania dorywczo na naszych własnych zasadach. Serwisy, takie jak Giełda Tekstów, pozwalają na udostępnianie własnych artykułów, a także na ich wycenę, a następnie klienci serwisu mogą na własną rękę znaleźć to, czego szukają. Założenie konta w takim serwisie jako autor to kwestia dziesięciu minut, a jeśli z łatwością przychodzi ci pisanie krótkich artykułów na różnorodne tematy, wkrótce zaczniesz gromadzić pieniądze na swoim profilu. Wrzucane przez autorów artykuły mogą należeć do różnych kategorii jakościowych, na przykład "precel", czyli najprostszy tekst dotyczący jakiegoś tematu, w którym wartość merytoryczna ma pozycję podrzędną, albo artykuł na bloga, od którego oczekuje się wysokiej jakości, lekkości pióra i wiedzy.

Copywriting – skąd czerpać wiedzę?

Jaką  tematykę wybrać?

Wszystkie artykuły, niezależnie od jakości, można wrzucić do kategorii tematycznej, a znajdziemy tu niemalże wszystkie: od kuchni, przez turystykę, aż po ekonomię i bankowość. Tworzenie własnej bazy artykułów zwiększa szanse na ich sprzedaż, a dodatkowym plusem Giełdy Tekstów jest możliwość zgłaszania się do wykonania konkretnych zleceń dla klienta w określonym czasie. Copywriting to świetny pomysł, żeby dorobić, a regularne pisanie choćby krótkich precli, sprawia, że autor wprawia się w tej czynności i może efektywniej pracować.